Z powrotem

Day in the life of IoT

Gemalto’s Connected Living III study involved 2,500 consumers from Brazil, China, France, Germany, Japan, the US and the UK. Gemalto asked them to think about how they imagine IoT technologies to help them by the year 2030, and for their thoughts on a range of other subjects including privacy and security.

Their answers allowed Gemalto to build a picture of how ordinary people might expect the IoT to change the way we all go about our day-to-day lives, as the technology is applied everywhere from our sleep and leisure to the way we work and the food we eat. They found that consumers expect an omnipresent, seamless and personalized IoT experience , with the technology affecting our lives from dawn to dusk and beyond.


  • 7am: Good morning!

On waking, 39 % of the study's respondents expected that they will see the morning news – personalized exactly for them based on their favorite headlines – projected on to their bedroom wall.

  • 8.30am: Traveling to work

More efficient working could be achieved through IoT devices and software, as well. Almost half the study's respondents imagined a computer that would start up as they are on their way to the office; 40% expected that a voice assistant would analyze their emails to show urgent tasks for the day and sorts the rest acccordinglz; and 41 % expected that the office car park could reserve a space for them when it knows they are en route.

  • 8.45am: Home alone

And 63 % imagined that their smart thermostat or devices connected to it, would automatically lower the temperature of their central heating to conserve energy while their smart home is empty.

  • 1pm: Retail therapy

A shopping excursion at lunchtime would be revolutionized too, said 45 % of our respondents, who expected that all their purchases would be securely paid for as they left the shop.

5.30pm: A visit to the gym

Health-conscious consumers visiting the gym after work would benefit from IoT-linked data as well, said 48 %, who expected that artificial intelligence would monitor their health and schedule, and recommend food and exercise accordingly, personalized specifically for them. 

  • 7.30pm: What's for dinner?

No need to stare in the fridge and not know what to cook anymore, with 42 % looking forward to a smart refrigerator displaying its own contents on the front display, analyzing its contents and then recommending a menu. 

Far from imagining this as a dystopian future, Gemalto’s respondents were open to the benefits of these emerging technologies, with more than half believing that AI, silent authentication and the IoT will benefit their lives by 2030. And with the launch of 5G unlocking the potential of IoT by enabling more connections at once, this technology could be transforming our everyday routine well before then.





więcej nowości

Jakou anténu vybrat pro bezdrátovou síť Helium respektive pro Helium hotspot

Helium je novinkou v oblasti bezdrátové komunikace, spojuje IoT sítě a stále více diskutované kryptoměny. Ve zkratce, je Helium IoT síť, která slouží na propojení senzorických a sledovacích zařízení za účelem měření nejrůznějších veličin od kvality ovzduší, počítání obsazenosti parkovišť po sledovaní zvířat, monitorování pohybu a stavu věcí a mnoho dalšího.

Pprzeczytaj więcej

Dotacje z Unii Europejskiej na zakup samochodów elektrycznych i stacji ładowania

Dzięki nowym dotacją z funduszy UE, zakup auta elektrycznego nie jest już tylko przywilejem firm. Ceny pojazdów spadają, zwiększa się też dojazd dzięki nowoczesnym technologiom w produkcji akumulatorów. Zmian doznaje przede wszystkim pojemność akumulatoró

Pprzeczytaj więcej

Jak wzmocnić sygnał LTE i WiFi

Zakoupili jste si celulární router společně se základním příslušenstvím a systém nefunguje dle vašich představ? Máte po domě nebo na zahradě špatný signál WiFi? Váš internet je velmi pomalý, protože máte v místě příjmu špatný signál? Máme pro vás elegantní řešení....

Pprzeczytaj więcej

Autonomous Delivery Robots ROBUSTEL

Pandemia COVID-19 zmusiła firmy i przedsiębiorców do poszukiwania nowych i bezpieczniejszych sposobów zapewnienia swych usług. Firmy zaczęły stosować kreatywne rozwiązania, które spełniają wymagania dotyczące dystansowania społecznego i zapewniają wymagan

Pprzeczytaj więcej

Hotline: 599 509 599

Handel zagraniczny: +420 556 621 020, sales@sectron.cz

Hotline: 599 509 599

Handel zagraniczny: +420 556 621 030, obchod@sectron.cz

Zapisz się do newslettera

Odsyłając formularz zgadzasz się z zasadami ochrony danych osobowych. .

Pro listování v sekci posuňtewprawo / wlewo
Pro listování v sekci posuňte wprawo / wlewo
Ostrzeżenie
Zamknąć