Z powrotem

Arktyczny test VW ID3: A przecież działa!

Nie jest tajemnicą, że w SECTRONie zmyślamy „zielono” i dlatego przechodzimy na elektromobilność. Pierwsze auta już posiadamy i czekamy na nowe które poszerzą naszą flotę.

Pierwszym zakupionym samochodem był model Volkswagen ID.3 a konkretnie 1stEdition MAX. Dlatego zaciekawiło nas jak wypadnie w porównaniu z seryjnym modelem ID.3 wyposażonym w pompę ciepła, której w edycji limitowanej 1stEdition MAX brak. 

Na początku lutego wybieraliśmy załogi, dostosowywaliśmy ustawienia pojazdów i ciśnienie w oponach, planowaliśmy trasę, wyznaczaliśmy komisarzy i uważnie monitorowaliśmy prognozę pogody, tak żeby test był dokonany precyzyjnie.

Trasę zaplanowano po różnych typach dróg o normalnym ruchu. Drogi gminne 20%, drogi powiatowe 40% i autostrady 40%. Zaplanowano cztery przerwy w celu porównać częściowe dane.

11 lutego 2021 roku odebraliśmy samochód testowy od dealera Auto Heller w Ostrawie, aby przygotować oby dwa samochody do piątkowego testu.

W piątek o godzinie dziesiątej auta zostały w 100% naładowane. Temperatura otoczenia wynosiła -10°C. Zapisaliśmy wartości o stanach akumulatorów i obrotomierzy i wyruszyliśmy z centrali firmy w Ostrawie.


Po niespełna godzinie dotarliśmy na pierwszy przystanek, gdzie załogi przekazały informacje, zapisały stany do tabelki i wyfotografowały samochody na pięknym rynku Fulnek pod zamkiem i Kościół Świętej Trójcy.


Następnie udaliśmy się w kierunku wzgórz Oder do Potštát, gdzie temperatura jeszcze bardziej opadła, ale w autach nadal czuliśmy się komfortowo. Po wyjechaniu na zgórze, zobaczyliśmy dwie elektrownie wiatrowe. Zatrzymaliśmy się na chwilę, żeby doładować auta, ale wiatraki niestety nie działały. ID.3 jednak wciąż miały dość energie na jazdę.


Kolejny planowany przystanek do wprowadzania danych był w okręgu wojskowym Libavá. Było to miejsce o najniższej temperaturze ale także jedyne miejsce, w którym pojawiło się błękitne niebo.

Ostatni przystanek przed metą odbył się na rynku w Hranicach. Samochody nie wyglądały już zbyt fotogenicznie. Podczas przerwy członkowie załogi ogarnęli pilne telefony I potem na nas czekała tylko droga powrotna do Ostrawy. Tym razem po autostradzie.Po trzech godzinach zakończyliśmy test w siedzibie SECTRON w Ostrawie. Następnie odbyła się dyskusja pomiędzy załogami, pierwsze modyfikacje zdjęć a także ocena testu.

Wyniki po 160 km testu

Przejechaliśmy 160 km przy temperaturach poniżej -10 ° C. Jak się spodziewaliśmy, wyniki przemawiają na korzyść modelu wyposażonym o pompę ciepła, model ten był o 2,25 kWh / 100 km bardziej ekonomiczny. Co pod względem pojemności i zużycia baterii w tym teście arktycznym oznaczałoby zasięg o 22 km dłuższy. 


SECTRON ID.3 1st MAX
ID.3 Business (tpompa ciepła)
Korzyści z pompą ciepła
Obliczone zużycie
25.74 kWh
23.48 kWh
-2.25 kWh
Obliczony zasięg
225 km
247 km
+22 km

Warunki testu

  • Identyczna trasa dla aut 
  • Identyczna temperatura w kokpitach (20 ° C) 
  • przestrzeganie maksymalnej dozwolonej prędkości 
  • w każdym aucie był kierowca i pasażer 
  • oprócz obowiązkowego wyposażenia samochody zostały uzupełnione o SECTRON przenośną ładowarkę 32 A, 400 V

Za możliwość zrealizowania tego testu chcielibyśmy podziękować salonu Auto Heller Ostrava, który pożyczył nam jeden ze samochodów. 

Odwiedź kategorię Elektromobilność, w której znajdziesz ładowarki przenośne, przedłużacze do ładowania, ale także wallboxy i stacje ładowania rackowe.


Arktický test ID.3

test_id3__hranice.jpg test_id3__zrcatko.jpg test_id3__potstat.jpg test_id3_mapa.jpg test_id3_dalnice.jpg test_id3_ostrava.jpg test_id3_fulnek.jpg test_id3__libava.jpg

Produkty powiązane

SECTRON Portable charger for electric car 32A, 400V, CEE 5pin - Type 2, 5m

SECTRON Portable charger for electric car 32A, 400V, CEE… [EL-CEE5T2-3F32A-5M]

The SECTRON AC Charger is an essential accessory for all cars with a Type 2 (Mennekes) connector, which uses charging from a socket using a CEE 5-pin connector with a maximum output of 22 kW.

2 578.08 PLN (550.00 EUR)
Szczegóły  




więcej nowości

Remote management of manufacturing network infrastructure

Manufacturing facilities are usually quite complicated infrastructures connecting various machines, computers, and platforms. There is a need for one connectivity platform which could combine all the different industrial components into one accessible uni

Pprzeczytaj więcej

New industrial routers - Advantech ICR-4453

With the arrival of 5G networks in the Czech Republic, are also arriving industrial routers with 5G functionality . The first distributed device is Advantech's ICR-4453 router, which features five Ethernet 10/100/1000 ports, two SIM slots (1x eSIM ready),

Pprzeczytaj więcej

RMS connect to empower remote pos solutions

In the last few years, there has been a progress in a development of small business networks. Since the introductions of simple cash registers the small businesses have moved to smarter and more complex solutions that combine multiple devices into unified

Pprzeczytaj więcej

Škoda Enyaq iV - pierwszy „czeski” samochód elektryczny

W maju 2021 r. rusza oficjalna sprzedaż pierwszego „czeskiego” samochodu elektrycznego - Škody Enyaq iV.

Pprzeczytaj więcej

Hotline: 599 509 599

Handel zagraniczny: +420 556 621 020, sales@sectron.cz

Hotline: 599 509 599

Handel zagraniczny: +420 556 621 030, obchod@sectron.cz

Zapisz się do newslettera

Odsyłając formularz zgadzasz się z zasadami ochrony danych osobowych. .

Pro listování v sekci posuňtewprawo / wlewo
Pro listování v sekci posuňte wprawo / wlewo
Ostrzeżenie
Zamknąć