Infolinia: +420 599 509 599

Dział sprzedaży: +420 556 621 020, sales@sectron.cz

  Moje konto

SECTRON wkroczył w elektromobilność

W ostatnim artykule informowaliśmy, że w SECTRONie "wkroczyliśmy" w elektromobilność i skorzystaliśmy z oferty tytułów dotacyjnych Elektromobilność I. i Elektromobilność II. Zakupiliśmy pierwsze dwa samochody elektryczne a mianowicie Volkswagen ID.3 i Kia e-Niro oraz ładowarkę DC. SECTRON jako pierwsza firma z Czech zamówiła w przedsprzedaży Volkswagena ID.3 i jednocześnie staliśmy się właścicielem pierwszego auta ID.3 dostarczonego do klienta w Czechach.


Volkswagen ID.3 to samochód należący do kategorii małych aut, jednak o dużej przestrzeni wewnętrznej i bardzo dobrym zasięgiem. Zdrugiej strony, Kia eNiro to  większy samochód, przypominający kombinację SUV i MPV. Charakterystyki jazdy są bardzo dobre i uznajemy, że koreański producent samochodów KIA i jego spółka siostrzanna Hyundai przygotowali bardzo dobre samochody elektryczne. W przypadku auta elektrycznego Hyundai mowa o modelu Kona z Nošovic.

W ciągu kilku lat planujemy całą naszą flotę aut spalinowych wymienić za auta elektryczne. Obecnie naszymi faworytami są Volkswagen ID.4 i Škoda ENYAQ iV. Volkswagen ID.4 to po Volkswagenie ID.3 drugi model na platformie modułowej MEB. Zasilany elektrycznie ID.4 w przeciwieństwie do podobnego, ale mniejszego ID.3, stanie się modelem globalnym i będzie dostępny z napędem na tylne lub na wszystkie 4 koła. Podobny samochód elektryczny, jak VW ID.4, to nowy model ENYAQ iV naszej krajowej marki Škoda Auto, który ma być sprzedawany od wiosny 2021 r. Škoda rozpoczęła elektromobilność samochodem Citigo iV. Jednak dopiero ENYAQ iV, który korzysta z  tej samej platformy co VW ID.4 (platforma MEB), stanie się pełnoprawnym samochodem elektrycznym.

Elektromobilność ma również swoje miejsce w naszym e-sklepie. Oferujemy asortyment kabli ładujących, do wyboru są kable trójfazowe lub jednofazowe.

Trójfazowy kabel ładujący przeznaczony jest do ładowania pojazdów elektrycznych maksymalnym prądem 32 A i mocą 22 kW. Oferujemy kable o długości 5, 7 lub 10 m.


Jednofazowy kabel ładujący o długości 5 m przeznaczony jest do ładowania pojazdów elektrycznych maksymalnym prądem 32 A i mocą 7,4 kW.

Kabel EV to rodzaj elastycznego kabla do podłączenia pojazdu elektrycznego do stacji ładującej wyposażonej w złącza Typu 2 / Mennekes. Wykonany jest z wysokiej jakości miedzi o doskonałych właściwościach przewodzących. Materiał izolacyjny kabla TPE jest miękki i ma dużą wytrzymałość.


Oferujemy również przenośne AC ładowarki jednofazowe lub trójfazowe. Dzięki przenośnej ładowarce naładujesz swój samochód elektryczny nie tylko w domu, ale też tam, gdzie nie masz dostępu do sieci publicznych ładowarek.

Trójfazowa ładowarka SECTRON AC CHARGER z kablem o długości 5 m jest kompatybilna z typami pojazdów elektrycznych posiadających gniazdo typu 2 zgodne z europejską normą IEC62196.

Ładowarka jednofazowa z kablem o długości 5 m jest kompatybilna z typami pojazdów elektrycznych posiadających gniazdo typu 2 zgodnie z europejską normą IEC62196.

Po co kupować dalszy kabel do ładowania? Dostarczane przez producenta samochodu kable są przeważnie za krótkie, przeznaczone do ładowania tylko na ogólnodostępnych stojakach AC, do których masz dostęp z przodu lub z tyłu. Jednak w domu, gdzie chcesz mieć wszystko starannie poukładane, bardzo niepraktyczne jest codzienne wyciąganie i rozwijanie kabla ładującego i chowanie go z powrotem do bagażniku po naładowaniu samochodu. Lepiej jest kupić drugi kabel w zależności od potrzeb i przygotować go tak, aby codzienne ładowanie auta w domu było wygodne. Mamy już własne doświadczenie z elektromobilnością, dlatego z przyjemnością doradzimy w wyborze najlepszego rozwiązania.

Nie możemy też opomnieć jeszcze jedną kategorię pojazdów elektrycznych. Chodzi o samochody hybrydowe. Posiadają zarówno napęd elektryczny, jak i spalinowy. Modele hybrydowe mają niskie emisje lokalne i również niższe zużycie paliwa niż konwencjonalne samochody z silnikami spalinowymi. Jednak właściciele hybrydów nadal ponoszą zwiększone koszty za serwis układu spalinowego. Samochody w pełni elektrycznie nie muszą martwić się wymianą oleju, świec zapłonowych, filtrów DPF, turbosprężarki i wtryskiwaczy. Serwisowanie aut elektrycznych jest dlatego bardzo tanie.

Dalszy duży plus w Czechach dla samochodów elektrycznych to naprzykład bezpłatne autostrady, bezpłatny parking w centrum miast a nawet w niektroych miastach wjazd do samego centrum.

ARSY line - tworzenie stron i sklepów internetowych