Infolinia: +420 599 509 599

Dział sprzedaży: +420 556 621 020, sales@sectron.cz

Arktyczny test VW ID3: A przecież działa!

Nie jest tajemnicą, że w SECTRONie zmyślamy zielono” i dlatego przechodzimy na elektromobilność. Pierwsze auta już posiadamy i czekamy na nowe które poszerzą naszą flotę.

Pierwszym zakupionym samochodem był model Volkswagen ID.3 a konkretnie 1stEdition MAX. Dlatego zaciekawiło nas jak wypadnie w porównaniu z seryjnym modelem ID.3 wyposażonym w pompę ciepła, której w edycji limitowanej 1stEdition MAX brak. 

Na początku lutego wybieraliśmy załogi, dostosowywaliśmy ustawienia pojazdów i ciśnienie w oponach, planowaliśmy trasę, wyznaczaliśmy komisarzy i uważnie monitorowaliśmy prognozę pogody, tak żeby test był dokonany precyzyjnie.

Trasę zaplanowano po różnych typach dróg o normalnym ruchu. Drogi gminne 20%, drogi powiatowe 40% i autostrady 40%. Zaplanowano cztery przerwy w celu porównać częściowe dane.

11 lutego 2021 roku odebraliśmy samochód testowy od dealera Auto Heller w Ostrawie, aby przygotować oby dwa samochody do piątkowego testu.

W piątek o godzinie dziesiątej auta zostały w 100% naładowane. Temperatura otoczenia wynosiła -10°C. Zapisaliśmy wartości o stanach akumulatorów i obrotomierzy i wyruszyliśmy z centrali firmy w Ostrawie.


Po niespełna godzinie dotarliśmy na pierwszy przystanek, gdzie załogi przekazały informacje, zapisały stany do tabelki i wyfotografowały samochody na pięknym rynku Fulnek pod zamkiem i Kościół Świętej Trójcy.


Następnie udaliśmy się w kierunku wzgórz Oder do Potštát, gdzie temperatura jeszcze bardziej opadła, ale w autach nadal czuliśmy się komfortowo. Po wyjechaniu na zgórze, zobaczyliśmy dwie elektrownie wiatrowe. Zatrzymaliśmy się na chwilę, żeby doładować auta, ale wiatraki niestety nie działały. ID.3 jednak wciąż miały dość energie na jazdę.


Kolejny planowany przystanek do wprowadzania danych był w okręgu wojskowym Libavá. Było to miejsce o najniższej temperaturze ale także jedyne miejsce, w którym pojawiło się błękitne niebo.

Ostatni przystanek przed metą odbył się na rynku w Hranicach. Samochody nie wyglądały już zbyt fotogenicznie. Podczas przerwy członkowie załogi ogarnęli pilne telefony I potem na nas czekała tylko droga powrotna do Ostrawy. Tym razem po autostradzie.Po trzech godzinach zakończyliśmy test w siedzibie SECTRON w Ostrawie. Następnie odbyła się dyskusja pomiędzy załogami, pierwsze modyfikacje zdjęć a także ocena testu.

Wyniki po 160 km testu

Przejechaliśmy 160 km przy temperaturach poniżej -10 ° C. Jak się spodziewaliśmy, wyniki przemawiają na korzyść modelu wyposażonym o pompę ciepła, model ten był o 2,25 kWh / 100 km bardziej ekonomiczny. Co pod względem pojemności i zużycia baterii w tym teście arktycznym oznaczałoby zasięg o 22 km dłuższy. 


SECTRON ID.3 1st MAX
ID.3 Business (tpompa ciepła)
Korzyści z pompą ciepła
Obliczone zużycie
25.74 kWh
23.48 kWh
-2.25 kWh
Obliczony zasięg
225 km
247 km
+22 km

Warunki testu

  • Identyczna trasa dla aut 
  • Identyczna temperatura w kokpitach (20 ° C) 
  • przestrzeganie maksymalnej dozwolonej prędkości 
  • w każdym aucie był kierowca i pasażer 
  • oprócz obowiązkowego wyposażenia samochody zostały uzupełnione o SECTRON przenośną ładowarkę 32 A, 400 V

Za możliwość zrealizowania tego testu chcielibyśmy podziękować salonu Auto Heller Ostrava, który pożyczył nam jeden ze samochodów. 

Odwiedź kategorię Elektromobilność, w której znajdziesz ładowarki przenośne, przedłużacze do ładowania, ale także wallboxystacje ładowania rackowe.


ARSY line - tworzenie stron i sklepów internetowych